Παρασκευή, 28 Νοεμβρίου 2014

Σάι Μπάμπα - Η αληθινή απάρνηση στρέψει το νου σας προς το Θεό

ΟΜΙΛΙΕΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΜΠΑΓΚΑΒΑΤ ΓΚΙΤΑ (11η Ομιλία - σελ. 95)

"Η αληθινή απάρνηση στρέψει το νου σας προς το Θεό"

Ο βασιλιάς Τζάνακα είχε επιτύχει μια εξαιρετική εξοικείωση με το Μπράχμα-Γκνιάνα, τη Γνώση του Μπράχμαν. Είχε ονομαστεί “ο Βασιλιάς του Βιντέχα”. Βιντέχα σημαίνει ‘‘στερημένος σώματος”, με άλλα λόγια, αυτός που δεν έχει καμιά αίσθηση σωματικής συνείδησης. Μια νύχτα, μετά το δείπνο, συζητούσε σοβαρά διοικητικά προβλήματα με τους υπουργούς του. Λίγο αργότερα επέστρεψε στην κρεβατοκάμαρά του. Το δείπνο είχε σερβιριστεί, αλλά δεν το άγγιξε. Ξάπλωσε σ’ έναν καναπέ, ενώ η βασίλισσα του έκανε μασάζ στα πόδια. Γρήγορα ο βασιλιάς Τζάνακα αποκοιμήθηκε. Η βασίλισσα ζήτησε από τους διάφορους παρευρισκόμενους ακόλουθους να βγουν από το δωμάτιο και βεβαιώθηκε ότι ο βασιλιάς, που ήταν εξαιρετικά κουρασμένος, δεν θα ενοχλείτο στον ύπνο του. Έριξε ένα σκέπασμα επάνω του και χαμήλωσε το φως, μένοντας ήσυχα στο πλευρό του. Λίγο αργότερα, ο βασιλιάς Τζάνακα, εντελώς ξαφνικά, άνοιξε τα μάτια του, ανασηκώθηκε, κοίταξε γύρω δύσπιστα το περιβάλλον του και με έναν πάρα πολύ παράξενο τρόπο άρχισε να ρωτάει, “Αυτό είναι πραγματικό ή εκείνο είναι πραγματικό; Είναι αυτό η αλήθεια ή είναι εκείνο η αλήθεια;” Η βασίλισσα φοβήθηκε λιγάκι από την ταραγμένη όψη του και την παράξενη ερώτηση. Προσπάθησε να καταλάβει τι ακριβώς ρωτούσε, αλλά αυτός δεν της εξηγούσε ούτε της απαντούσε σε καμιά από τις απορίες της. Συνέχιζε μόνο να λέει, “Είναι αυτή η αλήθεια ή εκείνη;” Η βασίλισσα φώναξε τους υπουργούς, τους συμβούλους κι άλλους σπουδαίους επίσημους. Μαζεύτηκαν όλοι και άρχισαν να ρωτάνε το βασιλιά, “Μαχαράτζα, ποια είναι η αμφιβολία σου; Τι ακριβώς ρωτάς;” Όμως ο Μαχαράτζα δεν τους αποκρινόταν. Τελικά οι υπουργοί έφεραν το μεγάλο σοφό Βασίστα στην αυλή. Ο Βασίστα ρώτησε το βασιλιά “Τι ρωτάς; Ποια είναι η αμφιβολία σου; Μπορώ να σου τη διευκρινίσω εγώ;” Ο βασιλιάς επαναλάμβανε σε όλους τις ερωτήσεις με την ίδια απορία, “Είναι εκείνο η αλήθεια ή αυτό; Είναι αυτή η πραγματικότητα ή εκείνη; ”

Ο σοφός Βασίστα, που ήταν παντογνώστης, έκλεισε τα μάτια του και διαλογίστηκε για λίγο για να ανακαλύψει την αιτία της παράξενης συμπεριφοράς του βασιλιά. Κατάλαβε ότι ο βασιλιάς Τζάνακα είχε ξυπνήσει ξαφνικά από ένα ζωηρό όνειρο στο οποίο είχε χάσει το βασίλειό του και είχε δει τον εαυτό του να περιφέρεται χαμένος, μόνος κι αποθαρρημένος σ’ ένα δάσος. Ένιωθε πολύ πεινασμένος και επίσης πολύ κουρασμένος και εγκαταλειμμένος. Όπως περιπλανιόταν μέσα στο δάσος φώναζε συνεχώς “πεινάω, πεινάω”. Κάποιοι ληστές έτυχε να βρίσκονται στο δάσος. Κάθονταν σ’ ένα ξέφωτο για να φάνε το φαγητό τους, σε πιάτα φτιαγμένα από φύλλα. Επειδή τον λυπήθηκαν, του φανερώθηκαν και τον κάλεσαν κοντά τους, προσφέροντάς του ένα μερίδιο από το φαγητό τους. Ακριβώς εκείνη τη στιγμή, μία τίγρη φάνηκε μπροστά τους και όλοι έτρεξαν να σωθούν. Η τίγρη έφαγε όλο το φαγητό. Ξαφνικά ξανά ο Τζάνακα βρέθηκε να τρεκλίζει στο δάσος φωνάζοντας, “ω πεινάω τόσο, πεινάω τόσο πολύ”. Όταν ξύπνησε ανακάλυψε ότι βρισκόταν σ’ ένα παλάτι, σ’ ένα βασιλικό καναπέ, στο πλευρό της βασίλισσας, με έναν ασημένιο δίσκο γεμάτο πολυτελή φαγητά και μεζέδες πάνω στο διπλανό τραπέζι, οπότε άρχισε να ρωτάει κατά πόσο ήταν αυτός ο πεινασμένος, εγκαταλειμμένος φουκαράς που ζητιάνευε τροφή από τους ληστές σ’ ένα φοβερό δάσος ή ένας αυτοκράτορας που ζούσε σ’ ένα πολυτελές παλάτι περιστοιχισμένος απ’ όλες τις δυνατές πολυτέλειες. “Είναι αυτή η αλήθεια ή εκείνη;”

Ο Μαχαρίσι Βασίστα αναγνώρισε αμέσως τη σύγχυση του βασιλιά και είπε, “Βασιλιά Τζάνακα, κανένας από αυτούς τους ρόλους δεν είναι αληθινός. Εσύ μόνο είσαι αληθινός. Εσύ, ο ίδιος, είσαι η αλήθεια. Το “εσύ” που ήταν παρόν σαν αγνή συνείδηση και στην ονειρική κατάσταση και στην κατάσταση εγρήγορσης, αυτό το “εσύ” που βεβαιώνει και τις δύο καταστάσεις, είναι η αληθινή πραγματικότητα. Η ζωή κατά την διάρκεια της ημέρας είναι ένα ημερήσιο όνειρο κατά τη διάρκεια της νύχτας είναι ένα νυχτερινό όνειρο. Και τα δύο είναι ψευδαισθήσεις. Είναι γεμάτα ελλείψεις και ατέλείες και συνεχώς παρελαύνουν. Έτσι δεν μπορούν να είναι πραγματικά. Μόνο εσύ που παραμένεις αμετάβλητος και στα δύο επίπεδα είσαι αληθινός, ελεύθερος από όλες τις αλλαγές και τις ψευδαισθήσεις”. Σ’ αυτό επίσης δόθηκε έμφαση στη Γκίτα, όπου ο Κρίσνα τόνισε τη σπουδαία αλήθεια ότι ο κόσμος αλλάζει συνεχώς και ότι μόνο ο Εαυτός είναι πραγματικός και δεν αλλάζει ποτέ.




ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Δημοσίευση σχολίου