Τρίτη, 26 Ιουνίου 2012

Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ

Θα ήθελα να σταθώ για λίγο σ' ένα θέμα, λίγο ή πολύ έως εντελώς άγνωστο για τον πολύ κόσμο, το θέμα της Μετατροπής των ενεργειών. 

Ο Άνθρωπος, το νοήμων αυτό ζώο που έτσι αποκαλούμε τον εαυτό μας, έχει διάφορες ενέργειες μέσα του διαφόρων ειδών οι οποίες επί των πλείστων είναι ζωϊκές, είναι δηλαδή παρόμοιες με αυτές των ζώων με εξαίρεση τον Λογισμό και τις Συνειδησιακές λειτουργίες. 

Αυτές οι διάφορες ενέργειες μπορούν να συνοψιστούν σε πέντε μέρη στην ανθρώπινη μηχανή, και είναι:
  1. Νοητικές
  2. Συναισθηματικές
  3. Κινητικές
  4. Σεξουαλικές
  5. Ενστικτώδης

Εάν συλλογιστούμε πάνω σε αυτές τις ενέργειες θα δούμε πως κάθε μία μπορεί να δρα αυτόνομα και επίσης υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ τους, πράγμα πολύ ενδιαφέρον για να το μελετήσει κάποιος μέσω του συλλογισμού αλλά κυρίως σε πιο πρακτικό επίπεδο μέσω της αυτοπαρατήρησης. Γιατί όταν μιλάμε για ψυχικές λειτουργίες το καλύτερο είναι να πάρουμε για παράδειγμα τον ίδιο μας τον εαυτό. Και σαφώς μιλάμε για ψυχικές λειτουργίες ή αλλιώς ψυχολογικές, γιατί χωρίς εκείνη την κινητήρια δύναμη της ψυχής δεν θα υπήρχε κανείς να κινήσει αυτούς τους μηχανισμούς, και σαφώς η ψυχή που μας ενδιαφέρει εν τέλει.

Πιο πολύ σε αυτό το σύντομο άρθρο με ενδιαφέρει να σταθώ στις Σεξουαλικές ενέργειες και το σεξουαλικό κέντρο, το οποίο παρεπιμπτόντως όπως μας βεβαιώνει και ο Γκουρτζίεφ μέσα από την διδασκαλία του, είναι το πιο γρήγορο από τα άλλα και θα προσθέσω και εγώ και το πιο δυνατό. Παρότι μπορεί να ανήκει στο ένστικτο από τη μία πλευρά, οι νοητικές του, συναισθηματικές του και φυσικές του προεκτάσεις είναι πολύ πιο ενδιαφέρον γιατί σχηματίζουν ένα ολόκληρο κομμάτι μέσα στην ανθρώπινη προσωπικότητα και ψυχή, που μελετάτε επισταμένα από την σύγχρονη ψυχολογία και αποτελεί έναν μεγάλο και σοβαρό της μέρος. Και επίσης, είναι σίγουρο ότι μπορεί κάποιος να ζήσει και χωρίς να χρησιμοποιήσει το σεξουαλικό κέντρο.

Θα μπορούσαμε να γράψουμε χιλιάδες σελίδες για να εξετάσουμε τα πέντε κέντρα, και την ψυχολογία, αλλά αυτό που έχω να πω είναι ότι αυτές οι ώρες μελέτης θα καλύπτονταν πολύ πιο πρακτικά, ουσιαστικά και ωφέλιμα μέσω της εσωτερικής αυτοπαρατήρησης και της ενδοσκόπησης του καθενός από εμάς, και γι' αυτόν τον λόγο δεν θα αναφερθώ πολύ εκτεταμένα, όχι τουλάχιστον σήμερα.

Αυτό που με ενδιαφέρει σήμερα είναι η πρακτική της Μετατροπής των Ενεργειών. Δηλαδή ο Μετασχηματισμός των ενεργειών που έχουμε μέσα μας από κάτι το πιο χονδρό στο κάτι το πιο λεπτό, από κάτι υλικό και βαρύ σε κάτι πιο λεπτό και αιθέριο, κάτι πιο πνευματικό.

Αυτό μπορεί να γίνει με όλα τα κέντρα. Ενδεικτικά να αναφέρω για το Νου την Συγκέντρωση σε ένα πράγμα, την Νοερά Προσευχή και τον Διαλογισμό. Για το Συναισθηματικό την Προσευχή, τον Διαλογισμό, την Κλασική Μουσική, την επαφή με την Μητέρα Φύση, τις Τέχνες. Για το Κινητικό να αναφέρω να μην το εξαντλούμε, να κάνουμε χορό, αθλήματα (με μέτρο) και χειρωνακτικές εργασίες. Για το ένστικτο να αναφέρω ότι πρέπει να το καλλιεργούμε με ασκήσεις Ενθύμησης Εαυτού, όπως το κλειδί ΥΑΤ που θα αναφέρω στο τέλος κάποια πηγή για μελέτη, το να είμαστε στο Εδώ και Τώρα και να κάνουμε έλεγχο των αναπνοών μας. 

Για το Σεξουαλικό κέντρο όμως ο Μετασχηματισμός των Ενεργειών είναι κάτι λίγο πιο δύσκολο, καθότι οι ενέργειες αυτές είναι τρομερά δυνατές, χειμαρρώδης και όταν έχουμε μάλιστα αφεθεί σε ένα τρόπο ζωής όπου η αυτοϊκανοποίηση σε όλες της τις μορφές είναι επικρατούσα στην ψυχή μας, χρειάζεται ιδιαίτερες πρακτικές για να κατακτήσουμε την Εγκράτεια.

Και όταν λέω Εγκράτεια, δεν το εννοώ με τον τρόπο που είναι ευρέως γνωστό, δεν αποκλείω δηλαδή τις σχέσεις ανάμεσα σε γυναίκα και άνδρα, αλλά μιλάω για κράτηση του σπέρματος. Κατά μία άποψη το Σπέρμα είναι Ιερό, και δεν πρέπει να σπαταλιέται άσκοπα όπως συνηθίζεται στην σημερινή κοινωνία μας με το πρόσχημα της ανακούφισης. Είναι λογικό ένας άνθρωπος που θέλει να κάνει παιδιά γιατί η ενστικτώδη του πλευρά του το επιβάλει με ασυνείδητο τρόπο, σε τέτοιο βαθμό που η προσωπικότητα του το εκλογικεύει κιόλας στα όρια της πεποίθησης, να το κάνει. Αλλά είναι άλλο η βιολογική ανάγκη που σπρώχνει τον άνθρωπο και άλλο η μορφή που αυτή η ανάγκη παίρνει στο νου, γίνεται μια επιθυμία μέχρις που γίνεται και μια νεύρωση και φτάνει να ορίζει και ολόκληρη την ζωή του.

Θα μπορούσα επίσης να επεκταθώ στα σημερινά πάθη και πραγματικά θα ήταν πολύ ενδιαφέρον, αλλά λίγο πολύ όλοι βλέπουμε πως μας ορίζει αυτό που ονομάζουμε "λαγνεία", είτε κάποιοι από εμάς το αποδεχόμαστε ως κάτι φυσικό, είτε κάποιοι άλλοι από εμάς το μαχόμαστε με σύνεση μην επιτρέποντάς του να εκφραστεί επειδή θέλουμε να κάνουμε ένα πιο πνευματικό δρόμο, είτε κάποιοι άλλοι που δήθεν δηλώνουν αντίθετοι με έναν πουριτανικό τρόπο και πραγματικά όταν είναι μόνοι τους άλλα πράττουν και πιο σκληρά εκφυλίζονται. Υπάρχουν όμως και αυτοί που πραγματικά όχι μόνο σταματούν το πάθος κόβοντας του την τροφή, αλλά σταματούν και στον νου τις σκέψεις που αναπηδούν, με αποτέλεσμα να διεισδύουν μέσα στην ίδια την ψυχή τους και να διαλύουν αυτό το ελάττωμα σε σκόνη. Αυτά αναφορικά. Όλοι λοιπόν βλέπουμε την Διαστοφή που έχει επικρατήσει στον πλανήτη μας, και λίγοι είναι αυτοί που θέλουν να καθαρθούνε. Σε αυτούς τους λίγους αναφέρομαι. 

Πέρα από το ψυχολογικό κομμάτι, το φυσικό κομμάτι της Σεξουαλικότητας, είναι το αναπαραγωγικό μας κέντρο. Το κέντρο της αναπαραγωγής μας παράγει διαρκώς ενέργεια σε κάποιους κύκλους στους άντρες και στις γυναίκες. Η εγκράτεια από μόνη της δεν μπορεί να δώσει κάποια λύση. Εάν βέβαια κάποιος ασκείται κάθε μέρα υπερβολικά στο γυμναστήριο, παρότι χρησιμοποιεί το κινητικό του κομμάτι, αυτή η ενέργεια αντί να οδηγηθεί στο σεξουαλικό κομμάτι, σπαταλιέται στο κινητικό. Πάντα υπάρχουν ακραίες περιπτώσεις, αλλά είναι επίσης χρήσιμο να ειπωθεί εδώ ότι κάθε κέντρο έχει την ενέργειά του και θα έπρεπε να το αφήσουμε να την χρησιμοποιεί και να μην "κλέβει" από το σεξουαλικό μέρος, κάτι που γίνεται έτσι και αλλιώς. 

Η Μετατροπή της Σεξουαλικής ενέργειας είναι ένα θέμα που πιο γνωστό είναι σήμερα στον Ινδουϊσμό, στον Βουδδισμό και στον Ταοϊσμό μέσω την Τάντρα. Η Τάντρα ή ο Ταντρισμός είναι μια διδασκαλία με πολλές τεχνικές για την μετατροπή της σεξουαλικής ενέργειας και την Αφύπνιση της Συνείδησης μέσω αυτών των πρακτικών. 

Είναι θεμελιώδης εδώ να πω, ότι μόνο μέσω αυτών των πρακτικών της τάντρα η Αφύπνιση δεν μπορεί να συμβεί, γιατί χρειάζονται περαιτέρω διδασκαλία και καθοδήγηση, αντίθετα με αυτό που πολλοί υποστηρικτές των Νεοεποχίτικων διδασκαλιών υποστηρίζουν. Δηλαδή η Κουνταλίνι δεν μπορεί να Αφυπνισθεί όταν κάποιος χύνει το Ιερό Σπέρμα, όταν κάποιος είναι ανεπανόρθωτα λάγνος, διεστραμμένος, υπερήφανος, εγωϊκός, μόνο για τον εαυτούλη του κλπ. Συν το συνταρακτικά συγκλονιστικό ότι δεν μπορεί να γίνει εκτός της Συζυγικής κλίνης. 

'Ένας άντρας με μια γυναίκα μέσω της Αγάπης και μόνο, μπορούν μέσω της Αλχημιστικής Λευκής πρακτικής Τάντρα να μετασχηματιστούν και να ανέβουν σε πιο Πνευματικά επίπεδα αρκεί να δουλεύουν με τον Εαυτό τους. Αυτή δεν είναι μια πρακτική για όσους δεν αποδέχονται την αλήθεια της, για όσους υποστηρίζουν το παραφύσιν, παρακαλώ συλλογιστείτε πάνω σε αυτό. δεν θα μιλήσω εδώ για την πρακτική του Λευκού Ταντρισμού αλλά θέλω να κάνω εμφανές ότι αυτή υπάρχει. Όπως υπάρχουν οι πρακτικές του Μάυρου Ταντρισμού όπου το σπέρμα διαχύνεται και της Γκρί τάντρα όπου δεν τους νοιάζει εάν θα χαθεί το σπέρμα ή όχι, αλλά αυτοσκοπός είναι η ηδονή. 

Η ηδονή βέβαια να σημειώσω εδώ δεν είναι κάτι κακό εφόσον προκύπτει φυσικά, με άλλα λόγια η ευχαρίστηση, ούτε πρέπει να την δαιμονοποιούμε γιατί σαφώς έχει δοθεί από την Μητέρα Φύση και από τον Θεό. Αλλά δεν θα ήταν ωφέλιμο να την βάλουμε πάνω από μια Ιερή πράξη, αυτή της Αγάπης και της Συνένωσης δύο όντων σε αναζήτηση του Θείου. Η ηδονή λοιπόν δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός.

Τώρα λοιπόν μιας και δεν θα μιλήσουμε για τις Αλχημιστικές διαδικασίες του ζευγαριού, θα αναφερθούμε σε μια άλλη πρακτική πολύ ενδιαφέρον η οποία λέγεται Πραναγιάμα (Pranayama). Το πρώτο συνθετικό της σανσκριτικής αυτής λέξης είναι το πράνα όπου ΠΡΑΝΑ είναι η ζωτική δύναμη, και ο αέρας ή επίσης θα μπορούσαμε αναφορικά να πούμε ο αιθέρας. Το δεύτερο συστατικό είναι η λέξη γιάμα που σημαίνει την εκδήλωση, την έκφραση ή αλλιώς την ενεργοποίηση. Πραναγιάμα σημαίνει να Ενεργοποιήσουμε την Ζωτική Δύναμη. 

Και ποια είναι η Ζωτική Δύναμη αν όχι η ίδια η πηγή της Ζωής, το ίδιο το Σπέρμα. Από το σπέρμα γεννιέται ο Άνθρωπος, και από το σπέρμα του Θεού γεννήθηκε όλο το Σύμπαν. 

Η Πραναγιάμα καθαρίζει όλα εκείνα τα κανάλια μέσα μας για να ρεύσουν οι ενέργειες, και βοηθάει στην ίδια την μετατροπή των ενεργειών. 

Η Μετατροπή είναι μια αλχημιστική διαδικασία, όπου μετουσιώνουμε τα στοιχεία. Κάνουμε δηλαδή μεταστοιχείωση. Έτσι μετατρέπουμε το Σπέρμα σε κάτι πιο λεπτοφυές από τα υλικά του στοιχεία, παίρνουμε δηλαδή αυτή την τροφή που είναι απαραίτητα για να ενεργοποιηθούν τα στοιχεία του Πνεύματος μας, πάντα φυσικά με πρόθεση την Αυτογνωσία και την Αγιότητα.

Θα παραθέσουμε τώρα ένα αρχείο pdf, από την σελίδα του GnosisEllas.gr με οδηγίες για την πραναγιάμα:




Αυτή η τεχνική εκτελείτε όσες φορές θέλουμε. Στο gnosisellas, και την διδασκαλία του Σαμαέλ αναφέρεται ότι κάνουμε 6 κύκλους πραναγιάμα, δηλαδή 6 κύκλους αναπνοών. Εγώ σας λέω ότι μπορείτε να κάνετε παραπάνω. Η καλύτερη ώρα είναι λίγο πριν χαράξει ο ήλιος γιατί οι ενέργειες που κυκλοφορούν είναι πραγματικά ισχυρές αλλά και οποιαδήποτε ώρα τις ημέρας μπορούμε. Αυτή η τεχνική καθαρίζει τα κανάλια Ίντα και Πινγκαλά, και εάν γίνεται με καλή συγκέντρωση μετατρέπει τις ενέργειες μας.

Θέλω επίσης να παραθέσω ένα βίντεο που βρήκα στο youtube απο ένα συμπαθέστατο Ινδοστανό, που εξηγεί κάποια πράγματα πάνω στην Πραναγιάμα. Δυστυχώς είναι στα αγγλικά:






Ο συμπαθέστατος Σουάμι μας λέει ότι μπορούμε να κάνουμε την πρακτική της Πραναγιάμα μέχρι και 3 ώρες. Αυτό κάνουν οι μεγάλοι γιόγκι. Εμείς όμως μπορούμε να ξεκινήσουμε από 5 λεπτά. 5 λεπτά κάνοντας τις κυκλικές αναπνοές. 

Αυτός ο τρόπος λέγεται Poorak, Rechak, Kumbhak, οι οποίες σανσκριτικές λέξεις αναφέρουν ακριβώς σύμφωνα με την Ινδουιστική παράδοση τον τρόπο που περιγράφετε παραπάνω. δηλαδή. Κλείνουμε το δεξί ρουθούνι με τον αντίχειρα του δεξιού χεριού, εισπνέουμε από το αριστερό αυτό είναι Poorak. Ύστερα κλείνουμε και το αριστερό ρουθούνι με τον δείκτη μας του ίδιου χεριού με αποτέλεσμα να έχουμε και τα δύο ρουθούνια κλειστά, και κρατάμε την αναπνοή μας, αυτό είναι Kumbhak. Και τέλος σηκώνουνουμε τον αντίχειρα από το αριστερό για να εκπνέυσουμε, αυτό είναι Rechak. Τώρα κάνουμε το ίδιο από εκεί που είμαστε εισπνέουμε από το αριστερό ρουθούνι, το ξανακλείνουμε με τον αντίχειρα, κρατάμε την αναπνοή μας και αφήνουμε τον δείκτη που είχε κλείσει το δεξί ρουθούνι και εκπνέουμε. Αυτό είναι ένας κύκλος.

Ταυτόχρονα μπορούμε να κάνουμε τα νοητικά μάντραμ που περιγράφονται στις οδηγίες στο κείμενο. Καλό είναι οι αναπνοές μας να είναι φυσικές και όσο πιο βαθιές γίνεται, και να κρατάμε την αναπνοή μας αρκετά χωρίς να πιεζόμαστε υπερβολικά. 

Επίσης πολύ καλές για την μετατροπή των ενεργειών είναι και κάποιες άλλες ασκήσεις που έχει δώσει ο Δάσκαλος Λάκσμι και είναι επίσης πρανικές, συνδυάζοντας πραναγιάμα με σωματική άσκηση. Ένα πράγμα που ξέρω που δεν αναφέρεται στο φυλλάδιο που παρακάτω θα απραθέσω είναι ότι εισπνέουμε απο την μύτη και εκπνέουμε απο το στόμα. κατα την εισπνοή κάνουμε νοητικά το μάντραμ ΧΑΜ και κατα την εκπνοή προφέρουμε το μάντραμ ΣΑΧ, χωρίς το τελικό Χ να ακούγεται, απότομα όπως η αναπνοή. Το μάντραμ είναι το ΧΑΜ-ΣΑΧ. ΧΑΜ (νοητικά)- ΣΑ σαν ένα κοφτερό ψαλίδι που κλείνει γρήγορα σε συγχρονισμό με τις κινήσεις.

Καλύτερο είναι αυτές οι ασκήσεις να γίνονται στις 7 το πρωί.






Έτσι κατ' αυτόν τον τρόπο μετατρέπουμε τις ενέργειες μας ώστε να τις οδηγήσουμε σε κάτι πιο υψηλό, να τις οδηγήσουμε προς την Συνείδηση και να την θρέψουμε αντί να επιτρέψουμε στα εγώ να μας κλέψουν τις ενέργειες. 

Τα πνευματικά μας κανάλια καθαρίζουν και έτσι οι ενέργειες μέσα στο σώμα μας ρέουν καλύτερα. Εάν μπορούμε να το κάνουμε αυτό στην φύση, οι πρανικές ασκήσεις έχουν μεγαλύτερη αξία και δύναμη.

Να μην ξεχνάμε να κάνουμε πραναγιάμα τακτικά και με αδιάκοπα ώστε να έχουμε παρατηρήσιμα αποτελέσματα.


Δημοσίευση σχολίου